Drömmar

Har varit i Kalmar idag och ätit på Kinarestaurang och shoppat lite med min kära familj :)
Ikväll har jag varit på GC-möte i Oriflamelokalen hos Ines :) Lika mysigt och trevligt som vanligt och vi välkomnade en ny GC som var på sitt första GC-möte nu då, grattis Maggan! :)
 
Som vi alltid gör i Oriflame så kom vi in på att prata om drömmar, vi skulle skriva upp sina kortsiktiga och långsiktiga mål och drömmar.
Det kan vara bra att fundera på ibland, "vad har jag för drömmar" "har jag uppfyllt några av mina drömmar jag haft" "hur kan jag göra för att mina drömmar ska uppfyllas"
Jag tycker att det är viktigt med drömmar, man ska aldrig ge upp sina drömmar och man ska peppa varandra att inte ge upp, och följa sina drömmar. Ibland kan det kännas tungt och motgångar och hinder kan göra att man tappar fotfästet för man är rädd att misslyckas med sin dröm, men om man ger upp så lyckas man ju inte heller med sin dröm? Man får sätta upp delmål bland drömmarna så det första steget inte blir så stort att ta, och klappa sig lite på axeln när man gjort något bra och kommit en bit på vägen.
 
När man tänker efter så fanns grunden till flera av de där drömmarna redan när man var barn, det är lite kul att se hur den här drömmen har utvecklats och hur man ser på samma sak nu när man är mer vuxen, istället för den där lilla tjejens drömmar. De är faktiskt ofta mer lika än man först tror.
Sen är det ju inte säkert att alla den där lilla tjejens drömmar går i uppfyllelse, även om jag fortfarande gillar stora hus och så så förstår man ju nu till exempel att det inte är så stor chans att man får bo i ett slott "när man blir stor" ;) haha men vafan, man kan ju få drömma!
 
En klok vän till mig sa alltid förut att "Hoppet är det sista som lämnar människan"
 
Så fortsätt drömma och hoppas och följ era drömmar!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0