My everyday makeup!

Godmorgon! :)
Jag tänkte skriva om och visa bilder av vad för makeup-produkter jag använder om dagarna just nu och varför! :) Kom gärna med frågor och kommentarer!
 
 
Efter min dagcreme lägger jag på min favoritfoundation Everlasting Foundation från Oriflame och nyansen är den näst ljusaste som heter Fair nude. Jag tycker om denna foundation för att den jämnar ut hudtonen fint och är täckande utan att det känns som att man har ett tjockt lager av något i ansiktet. Dessutom sitter den längre än någon annan foundation jag har provat. Just nu till kl 18 ikväll kostar denna fantastiska foundation endast otroliga 99 kr! Jag har passat på!
Efter det tar jag en concealer i form av ett stick som finns med i hudvårdsserien Pure nature organic tea tree and rosemary. Sticket har en grön och en beige sida, den gröna dämpar rodnad så jag brukar blanda dem för att jag tycker att det ger bäst och mest naturligt resultat. Så om jag ska dämpa rött tar jag mer av den gröna sidan. Denna använder jag för att jag tycker att det är bra att det är olika färger som döljer olika saker så att man kan anpassa det efter vad man vill dölja. Dessutom tycker jag att det är bra att den inte bara döljer utan att den har har ingredienser som torkar ut om man har blemmor eller så. Sticket kostar nu 90 kr. :)
Efter concealern lägger jag ett puder med en puderboste uppifrån och ner över ansiktet. Det pudret jag använder nu är ett pressat puder från Oriflames serie Studio Artist som Malin Åkerman lanserade. Pudret är halvtäckande med ett ljusreflekterande pigment som gör att skavanker och så inte syns. Det ser snyggt, jämnt och naturligt ut. Pudret kostar nu 165 kr.
Därefter använder jag mitt härliga Oriflame Beauty Eyebrow kit på ögonbrynen, den har både ett vax man kan forma ögonbrynen med och två skuggor som man kan fylla i dem med och två penslar som följer med. Jag tycker att det är jättebra att det är två skuggor för jag behöver ha färgen ungefär mittemellan de två, så jag blandar dem! Hade jag kunnat göra det med en penna? Kitet kostar 145 kr.
Sedan använder jag Hyper Stretch mascara på ögonfransarna, det är en av Oriflames nyare mascaror som jag testat ett tag, i början var jag bekvämare med min gamla men nu tycker jag den är riktigt bra. 
 
Sedan lägger jag på lite av mitt favoritläppglans Power shine lipgloss, oftast soft pink, som sitter länge, skimrar lagom mycket och det blir lagom mycket färg. Det känns behagligt och har en bra lagom smak, det tycker jag att det måste ha man ska trots allt ha det på läpparna så under dagen kommer man ju någon gång känna smaken på det.
 
 
 
Om jag inte vill ha en lite finare look med eyeliner och ögonskugga så avslutar jag efter läppglanset med ett rouge, och då har jag två stycken jag brukar använda, det ena är såklart mina underbara bronzing pearls, natural radiance, de är superbra och är en solklar favorit på den fronten. Det blir lagom mycket färg och skillnad, det är en supersnygg färg och kulorna räcker extremt länge. Kostar 295 kr. Mitt andra är smidigt att ha med sig så det brukar det oftare bli om jag är iväg någonstans, det heter Oriflame Beauty Perfect Blush, classic rose och har också en snygg färg. Kostar 140 kr.
 
 
 
Ha en bra dag alla därute! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0